Carmondos salgs- og leveringsbetingelser er gældende i henhold til den danske købelov og regler for internethandel.

LEVERINGSTID OG STED
Vi leverer enten lige til døren eller til nærmeste pakkeshop, idet vi samarbejder med GLS Danmark og DAO. Carmondo leverer lagervarer på 1-2 hverdage. Dog kan der i ferieperioder forekomme lidt længere leveringstid. Hvis leveringstiden mod forventning er længere end det anførte, kontakter vi dig på e-mail.
Carmondo tager ikke ansvar for tyveri af pakker, som modtageren beder fragtmanden lade stå uden opsyn i garage, opgang eller lignende.
BEMÆRK: Vi er en webshop og har ikke en fysisk butik, hvor varen kan inspiceres.

FORSENDELSES- OG EKSPEDITIONSGEBYR
Når du handler på Carmondo, betaler du ikke noget ekspeditionsgebyr. Du betaler udelukkende 49 kr. pr. ordre for forsendelse ved levering til nærmest pakkeshop. Vælger du en anden leveringsmetode, kan et højere ekspeditionsgebyr forekomme. Køber du for over 800 kr., leverer vi din ordre fragtfrit. Disse betingelser gælder kun for leveringer i Danmark. 
Tagbokse kan udelukkende sendes med fragtmand. Det betyder, at der skal være en person på adressen til at modtage forsendelsen, eller der skal på forhånd være givet tilsagn om, at den må stilles uden underskrift. Prisen for forsendelse af en tagboks, uanset fakturaens totalbeløb, er 195 kr. til brofaste øer. Til ikke brofaste øer opkræves et ekstratillæg på 855 kr.

FÆRØERNE OG GRØNLAND
Forsendelser til Færøerne og Grønland kan kun ske ved forudbetaling med bankoverførsel. Kontakt i så fald servicecentret (kundeservice@carmondo.dk) og lav en aftale inden køb. Prisen for forsendelsen følger GLS' til enhver tid gældende takster, der er betinget af varens vægt. Du kan således ikke regne med forsendelsesbeløbet på den faktura, du får tilsendt på e-mail.

SIKKERHEDEN VED KORTBETALINGER
Først når varen er sendt, hæves beløbet på din konto. Vi anvender Quickpay, som er et betalingssystem godkendt af NETS. Betaling med kreditkort på Carmondo.dk er derfor underlagt en række sikkerhedsforanstaltninger. På Carmondo.dk kan du betale med internationale betalingskort, PayPal og MobilePay. Der tages ikke gebyrer for betaling.

PRISER OG SORTIMENT
Alle priser er inklusive moms og diverse afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med Carmondo.dk indgås aftaler på dansk. Der findes et bredt sortiment på Carmondo.dk, og det opdateres og udskiftes løbende. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til kundeservice@carmondo.dk

REKLAMATION
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse. Når du handler på Carmondo.dk, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Bemærk: Hvis et fejlmeldt produkt ved test viser sig fejlfrit, forbeholder vi os ret til at fakturere en afgift på 250 kr. pr. produkt (ekskl. fragt og moms), uanset beløb på oprindelig faktura.
Ved reklamationer over forkerte eller beskadigede varer skal vi informeres om dette hurtigst muligt. Har du fået tilsendt en forkert vare, eller er varen beskadiget, betaler vi returfragten. Du bedes medsende en kopi af fakturaen. Du kan også udfylde vores reklamationsformular med en beskrivelse af, hvad varen fejler. Dette er ikke et krav, men det forkorter ekspeditionstiden. Hvis det er muligt, sender vi en ny vare til dig eller reparerer varen. Er dette ikke muligt, får du det fulde beløb tilbage, som sættes ind på din konto.

Varen sendes til:
Avant Denmark A/S
Att. Carmondo
P.O. Pedersens Vej 14 A
DK-8200 Aarshus N.
ATT: REKLAMATIONER

Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

OMBYTNINGSFRIST/RETURNERING/REFUSION
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Carmondo.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare/får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis/får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på mail til kundeservice@carmondo.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan se på varen på samme måde, som hvis du så den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må se varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Ved køb af biludstyr kan den originale emballage ofte udgøre en væsentlig del af varens værdi. Send derfor altid emballagen med retur i hel og pæn stand for at være sikker på at få det fulde beløb retur.
Det betragtes f.eks. som værdiforringelse, hvis du bryder folien på et luftfilter, som er olieret, eller monterer en autoradio eller et navigationssystem. Når et navigationssystem monteres, vil det efterfølgende modtage signaler fra satellitter i verdensrummet. Op til 30 dage efter systemet har modtaget sit første signal, kan man gratis hente seneste nye kort. Når de 30 dage er gået, skal man betale for kortopdateringer. Værdiforringelsen af den gratis kortopdatering samt eventuelle skader (ridser m.v.) i forbindelse med montering vil blive fratrukket den oprindelige købssum.

Når du returnerer en vare, skal du medsende en kopi af fakturaen. Du kan udfylde vores returvareformular. Tilføj gerne en begrundelse for returnering på fakturakopi eller returformular, som sendes sammen med varerne.

Varen sendes til:
Avant Denmark A/S
Att. Carmondo
P.O. Pedersens Vej 14 A
DK-8200 Aarshus N.
ATT: REKLAMATIONER

Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen. Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

REFUSION AF KØBSBELØBET
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, undtaget leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

KLAGEADGANG
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@carmondo.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrugerklagenævnet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
E-mail: kfst@kfst.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal. 

PRIVATLIVSPOLITIK
Vi respekterer vigtigheden af privatliv på internettet, og vi afslører ikke information om kunder til tredjepart, medmindre det er nødvendigt for at gennemføre en transaktion. Vi sælger ikke kunders navn, adresse, e-mailadresse, kreditkortoplysninger eller personlige data til tredjepart.

KONTAKT VORES KUNDESERVICECENTER
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kundeservicecentret på kundeservice@carmondo.dk